در حالی که برخی مصرف کنندگان تنها به کیفیت محصولات یک شرکت اهمیت می دهند و توجهی به نام و ارزش یک برند ندارند، اعتبار نام یک برند از آنجا که منجر به فروش بالا و سودآوری در دراز مدت می شود، از ارزش بالایی در موفقیت یک شرکت برخوردار است. طبق بررسی های اخیر کمپانی بریتانیایی Brand Finance که در زمینه ارزش گذاری برندها فعالیت می کند، سامسونگ از نظر اعتبار و قدرت نام برند در رتبه ششم جهانی قرار دارد که یک جایگاه بالاتر از رتبه هفتم خود در سال 2016 است. ارزش کلی برند سامسونگ با میزان 58 میلیارد و 600 میلیون دلار در سال 2016 نسبت به میزان 66.2 میلیارد دلاری در سال 2017، رشد قابل توجه 13 درصدی در زمینه ارزش و اعتبار نام برند داشته است.
سامسونگ همچنین در رتبه بندی 500 برند کره ای از جمله Hyundai Motors با جایگاه شصتم، SK Group با رتبه شصت و دوم، LG با نزول از رتبه 96 به رتبه 112 که در سطح جهانی مطرح هستند، جایگاه اول را به دست آورده است که باعث افتخار مدیران این شرکت شده است. سامسونگ تنها برند کره ای است که چنین جایگاهی در بین 50 برند برتر جهان به دست آورده است.
در این رتبه بندی کمپانی آمریکایی گوگل با رشد 21 میلیارد دلاری از جایگاه دوم خود در سال گذشته به رتبه اول ارتقا یافته است و تنها رقیب واقعی سامسونگ، شرکت اپل نیز با کاهش 27 درصدی به میزان 145 میلیارد و 900 میلیون دلار به 107 میلیارد و 100 میلیون دلار در ارزش برند، در جایگاه دوم قرار گرفت.
دیگر برند ها شامل کمپانی آمازون در جایگاه سوم، AT&T در جایگاه چهارم، مایکروسافت در جایگاه پنجم، Verizon در جایگاه هفتم که نسبت به جایگاه پنجم خود افت چشمگیری دارد، WalMart در جایگاه هشتم، فیسبوک در جایگاه نهم که نسبت به رتبه 17 خود درسال 2016 رشد فوق العاده ای داشته است، ICBC در جایگاه دهم در این جدول رتبه بندی ده تایی قرار گرفتند.
Brand Finance رتبه سوم در ارزش برند را به سامسونگ در سال 2016 اختصاص داده بود.