سامسونگ در ماه فوریه امسال، تغییر مهمی را در سرویس Samsung Cloud ایجاد خواهد کرد، اگرچه این تغییر ممکن است برای همه افراد در عمل تاثیرگذار نباشد. این کمپانی به برخی از کاربران اعلام کرده است که سرویس Samsung Cloud بکاپ گیری از اطلاعات اپلیکیشن های سوم شخص را از ماه فوریه متوقف خواهد کرد. داده های این اپلیکیشن که از قبل آپلود شده اند برای همه کاربران از روز 6 فوریه 2018 حذف خواهند شد، در حالی که سایر ویژگی های این سرویس تغییری نخواهد کرد.
اگرچه باید در نظر داشت Samsung Cloud همچنان از فایل های نصب برای برنامه های شخص ثالث پشتیبانی خواهد کرد و آن را در دیوایس جدید بازیابی می کند که همانند عملکرد بکاپ گوگل می باشد. سرویس Samsung Cloud دیتا کاربران را برای اپلیکیشن ها بازیابی نمی کند، به این خاطر لازم است هر بار از نو اطلاعات را ذخیره کنید.
سرویس Samsung Cloud، فضای کافی برای بکاپ را در اختیار شما قرار نمی دهد. به عنوان مثال 15 گیگابایت برای بکاپ گیری از مدیا موجود در گالری کافی نیست، به این خاطر فضایی که با حذف اپلیکیشن ها آزاد می شود، می تواند به نفع این سرویس باشد. اگرچه این تنها یک فرضیه است و احتمال این که کاربران از عدم پشتیبانی این سرویس از بکاپ اپلیکیشن های سوم شخص آسیب ببینند بسیار کم است.
سرویس Samsung Cloud از روز 6 فوریه همه اطلاعات را طبق معمول بکاپ گیری خواهد کرد و تنها از دیتا اپلیکیشن های سوم شخص پشتیبانی نمی کند. دیتاها شامل تنظیمات سیستم، کانتکت ها، پیام ها، تماس ها، پوشه ها، یادداشت ها، دیتا اینترنت سامسونگ، ضبط صدا و اپلیکیشن های سوم شخص نصب شده بر روی دیوایس می باشد. برای بکاپ گیری از اطلاعات گوشی می توانید از نرم افزار Smart Switch نیز بر روی کامپیوتر استفاده کنید.