بسیاری از حرفه ای های نظام بانکداری معتقدند که اعتماد مردم با انسجام عملکرد بانک ها، ارتباط مستقیمی دارد. وقتی یک موسسه مالی یا بانک، اطلاعات معتبر و یا خدمات را به موقع در اختیار مردم قرار دهد می تواند اعتماد مردم را به خود جلب کند.
در واقع دیجیتال ساینیج ها می توانند در این مسیر، نقش موثری داشته باشند.
البته در زمان های گذشته، بخش های مالی مجبور بودند به سرعت، تغییرات قابل توجهی را در مدل های تجاری خود ایجاد کنند تا به این ترتیب موثق و قابل اعتماد به نظر برسند و مردم بر روی آنها حساب کنند.
اما انتظارات مردم به تدریج تغییر کرد. پس از بحران مالی و بانکداری 2008 اروپا، اعتماد مردم به بانک ها در مسیر سراشیبی قرار گرفت و دنیای بانکداری باید تغییرات ناگهانی را اتخاذ می کرد تا این مشکل را برطرف کند.
به این ترتیب از راه حل های تخصصی استفاده کردند تا خدمات مالی را ارتقا دهند.
ما نیز طی سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجهی در استفاده از تلفن های همراه برای بانکداری آنلاین، خدمات سرمایه گذاری آنلاین، اتوماسیون بیمه و مدیریت بحران و کسب و کار هستیم.
در واقع این همان مسیر آینده است و یکپارچگی تخصصی بیشتری نیز در راه است.
اغلب مقاله های موثق در دوره های اخیر نیز نشان داده اند که نسل جوان کارشناسان بر تجربه های های مشتریان و بهترین روش های ارائه خدمات بهتر به آنها متمرکزند.
در واقع پنج تکنیک برای اعتماد سازی بانک ها در بین مردم عبارتند از:
شفاف سازی
قرار گرفتن در جایگاه برتر منحنی تکنولوژی
در واولویت قرار دادن تعامل های انسانی
تخصص و اعتماد سازی
محتوا سازی بر اساس روابط موجود
دیجیتال ساینیج ها و به ویژه ساینیج های تولید شده توسط برندهای برتر مانند سامسونگ می توانند راه حلی موثر در این بین باشند.
نصب نمایشگرهای بززرگ تبلیغاتی و ویدئووال ها در محل هایی که مردم منتظر میمانند و یا در حال پیاده روی هستند می تواند توجه آنها را به خود جلب کند. پیام رسانی مداوم بر روی نمایشگرهای بزرگ تبلیغاتی، سطح اعتماد و واضح بودن اطلاعات را نشان میدهد که نقش موثری در اعتماد سازی دارد.
شفاف سازی
مردم نمی توانند پول های خود را به بانک ها بسپارند و چشم بسته به آنها اعتماد کنند. آنها می خواهند بدانند که این پول ها دقیقا کجا در حال گردش هستند، چه خدماتی را دریافت می کنند و این فرآیند تا چه اندازه برای آنها هزینه بردار است.
سیستم دیجیتال ساینیج ها می تواند به عنوان یک ابزار ارتباطی قدرتمند، نقش موثری را در این بین ایفا کند.
بنابراین بانک ها باید به مردم نشان دهند که مطابق چه ایده ال هایی به سمت جلو حرکت می کنند و چگونه از سرمایه گذاری آنها حمایت و محافظت می کنند.
بنابراین لازم است با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی مانند نمایشگرهای تبلیغاتی به مردم نشان دهند که پول آنها دقیقا کجا صرف می شود به ویژه اگر بر روی پروژه های بومی کار می کنند.
بسیاری از موسسات مالی در حال حاضر از ویدیووال ها در لابی های بانک ها استفاده می کنند تا نه تنها از این طریق به مردم اطلاع رسانی کنند بلکه بر آنها تاثیر بگذارند.
استفاده از ویدئوال های سامسونگ با تصاویر و ویدئوهای بزرگ، می تواند در نگاه نخست، تاثیر بسزایی را بر بیننده بر جای بگذارد.
به این ترتیب بانک ها می توانند به سادگی و با استفاده از نمایشگرهای تبلیغاتی، اعتماد مشتریان را جلب کنند.