جدیدترین گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقات HIS Markit، حاکی از آن است که پنل های OLED در فصل سوم سال 2018، بیش از 61 درصد از بازار جهانی صفحه نمایش گوشی های همراه را تشکیل داده اند که سامسونگ نیز در یک دوره سه ماهه از جولای تا سپتامبر، بیش از 93.3 درصد از کل این بازار را در اختیار گرفته است.
در واقع فروش صفحه نمایش گوشی های همراه در فصل سوم سال 2018 به 10.7 میلیارد دلار رسیده است که از این مقدار حدود 61.1 درصد آن یعنی مبلغی معادل 6.6 میلیارد دلار به پنل های OLED مربوط می شود.
البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در فصل نخست سال 2018، پنل های OLED، تنها 35 درصد از سهم بازار را تشکیل داده اند.
تسلط سامسونگ بر بازار صفحه نمایش ها گوشی های همراه
سامسونگ به مدت بیش از یک دهه از نمایشگرهای OLED در گوشی های همراه استفاده کرده است. کمپانی های بزرگ تلفن همراه نیز از صفحه نمایش های متفاوت و متعددی در گوشی های خود استفاده کرده اند.
به این ترتیب تقاضا برای پنل های OLED به سرعت رشد کرد و سامسونگ نیز نه تنها در محصولات خود از پنل های صفحه نمایش OLED استفاده کرده بلکه این پنل ها را برای کمپانی های بزرگ دیگری نظیر اپل نیز تامین کرده است.
از نظر درآمد نیز باید بگوییم که سامسونگ، 57.8 درصد از بازار نمایشگرهای گوشی های همراه را در اختیار دارد که پنل های LCD را نیز در بر میگیرد.
البته شرکت های چینی BOE و Tianma نیز با فاصله زیاد به ترتیب با سهم 7.8 و 7.7 درصدی در جایگاههای بعدی قرار میگیرند.
در حال حاضر نیز میزان تقاضا برای صفحه نمایش های انعطاف پذیر OLED بالاست و سامسونگ بر این حوزه، تسلط انحصاری دارد.
سامسونگ، بیش از 94.2 درصد از بازار پنل های OLED انعطاف پذیر در فصل سوم سال 2018 را در اختیار داشته است.
سامسونگ در مسیر خود برای رونمایی از گوشی های تاشو در سال آتی می تواند مسیری جدید را به روی این صنعت باز کند.
غول کره ای قصد دارد در اوایل سال جدید ار پنل های لپتاپ 4K OLED رونمایی کند.