سامسونگ در حال حاضر از جایگاه چندان مهمی در بازار تجهیزات تله کام برخوردار نمی باشد. سهم بازار این کمپانی در مقایسه با سهم 28 درصدی هواوی و 23 درصدی نوکیا، تنها 3 درصد می باشد. کمپانی اریکسون نیز با سهم 27 درصدی ما بین این دو قرار گرفته است.
سامسونگ در طی چند سال گذشته بر نسل بعدی فناوری ارتباطات متمرکز شده است تا پایگاه خود را محکم کند. سامسونگ قصد دارد تا قبل از سال 2022 میلادی 20 درصد سهم بازار از تجهیزات 5G را از آن خود کند.
سامسونگ برای دستیابی به این هدف در موقعیت خوبی است. تا کنون بارها تجهیزات 5G خود را به نمایش گذاشته است. سامسونگ همچنین با اپراتورهای داخل بازار در حال همکاری است تا آزمایشاتی را بر روی شبکه های تبلیغاتی 5G انجام دهد.
سامسونگ به طرز ویژه ای بر ایالت متحده آمریکا و کره جنوبی متمرکز شده است. اپراتور ها در هر دو کشور تا سال آینده به شبکه تبلیغاتی 5G خواهند پیوست. سامسونگ نیز دارای قراردارد همکاری با کمپانی های اصلی در هر دو کشور می باشد. کیم یونگ کی، رئیس بخش تجارت شبکه سامسونگ اظهار کرده است که سامسونگ قادر است تا قبل از سال 2022 نزدیک به 20 درصد سهم بازار را از آن خود کند.
سامسونگ هم اکنون نیز سفارشاتی را برای تجهیزات 5G دریافت کرده است و اکنون در تلاش است تا سفارشات بیشتری را دریافت کند. اپراتور های بزرگ آمریکا نظیر Verizon و AT&T قصد دارند تجهیزات شبکه 5G را از سامسونگ تامین کنند. بدین ترتیب زمینه برای گسترش بیشتر دامنه مشتریان فراهم خواهد شد.
بخش موبایل سامسونگ نیز قصد دارد به زودی گوشی هایی که از شبکه 5G پشتیبانی می کند را به بازار عرضه کند.