در تاریخ دوم سپتامبر 2016 (12 شهریور) سامسونگ الکترونیک برنامه جهانی جایگزین کردن گلکسی نوت 7 هایی که باتری معیوب دارند را اعلام کرد. از آن پس، این کمپانی کره ای در صدد آن است که روند جایگزینی را جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه دردسر برای کاربران این گوشی هوشمند سرعت ببخشد.
DJ Koh مدیر واحد ارتباطات سامسونگ می گوید:” حدود سه هفته از زمان اعلام برنامه جایگزینی گلکسی نوت 7 می گذرد. در هفته گذشته این برنامه در بیشتر بازارها آغاز شده و پیشرفت چشمگیری داشته است. هم اکنون تمرکز ما بر روی این مسئله است که گلکسی نوت 7 های جدید به سرعت جایگزین موارد قبلی شوند.”
از زمان عرضه ی گلکسی نوت 7، حدود 90% از طرفداران سامسونگ این گوشی هوشمند را انتخاب کرده اند. در این میان بیش از 60% گلکسی نوت 7 های فروخته شده در کره و آمریکا جایگزین شده اند. در سنگاپور نیز 80% کاربران در طرح جایگزینی شرکت کرده اند.
DJ Koh در این باره می گوید:” ما از وفاداری کاربران گلکسی نوت 7 بسیار خورسندیم و به همین دلیل در تلاشیم تا برنامه ی جایگزینی را به سرعت به اتمام برسانیم تا کاربران بتوانند با خیال آسوده از گوشی هوشمند خود نهایت استفاده را ببرند.”
کاربرانی که متحمل ضرر شده اند، باید هرچه سریع تر دستگاه خود را به محل خرید بازگردانند و یا با مرکز پشتیبانی سامسونگ تماس حاصل فرمایند.