بررسی های اخیر و تجزیه و تحلیل هایی که توسط کارشناسان و تحلیلگران دنیای تکنولوژی صورت گرفته اند حاکی از آن است که سامسونگ تا سال 2022، رتبه نخست تولید محصولات لوازم خانگی را در اختیار دارد. این داده ها و تحقیقات نشان می دهند که غول بزرگ تکنولوژی، چندین سال از رقبا جلوتر است و در حال حاضر، تکنولوژی هایی را در محصولات خود و به ویژه لوازم خانگی سامسونگ به کار برده که رقبا هنوز به زمانی معادل 4 الی 5 سال نیاز دارند تا به نقطه ای برسند که سامسونگ هم اکنون در آن قرا گرفته است.
در رده بندی برندهای تولید کننده لوازم خانگی، سامسونگ در رتبه نسخت قرار گرفته و بوش نیز بعد از سامسونگ قرار دارد.
کارشناسان در این بررسی ها، لوازم برقی پخت و پز مانند فرهای برقی، ماکروفر، یخچال فریزرها، جاروبرقی ، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و …. را مد نظر قرار داده اند.
سامسونگ، سهم عمده ای از بازار لوازم خانگی را در بسیاری از بازارهای دنیا به ویژه، بازارهای آمریکا در اختیار دارد. این مقدار در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته نیز افزایش یافته است. سهم سامسونگ از بازار ماشین های لباسشویی در آمریکا در مقایسه با سال گذشته حدود 5.9 درصد افزایش پیدا کرده و این رقم را به 27.1 درصد رسانده است.
یخچال فریزرهای سامسونگ نیز در جایگاه دوم قرار گرفته و بیش از 23 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. یخچال فریزرهای درب فرانسوی سامسونگ، حدود 34 درصد از فروش بازار یخچال فریزرها را در اختیار گرفته اند.
کاربرد اینترنت اشیا در محصولات لوازم خانگی و سایر دستگاههای سامسونگ از جمله یخچال فریزرهای Family Hub نیز تغییری بزرگ را در بازار ایجاد کرده است. این تکنولوژی، فرصت بسیار بزرگی را برای سامسونگ فراهم کرده تا باز هم پیشگام بودن خود در عرصه لوازم خانگی را بیش از قبل، تثبیت کند.