هر چند برندهای مختلف در تلاشند تا رقابت خود را در عرصه تولید محصولات لوازم خانگی حفظ کنند، سامسونگ برای سومین سال متوالی، پیشگام بودن خود در بازار محصولاتی مانند مایکروویو را در بسیاری از کشورهای دنیا حفظ کرده است. این امر علی رغم ورود برندهای جدید و متنوع به عرصه محصولات لوازم خانگی به وقوع پیوسته است.
تازه ترین اطلاعات منتشر شده نشان میدهند که سامسونگ در سال 2016 با اختصاص بیش از 32 درصد از سهم فروش این محصول لوازم خانگی در رده نسخت جهان قرار گرفت و این پیشتاز بودن در سال 2017 نیز ادامه داشت تا جایی که آخرین اطلاعات منتشر شده در این مورد نشان میدهند که سهم فروش سامسونگ از مایکروویوها در بازارهای جهانی تا نوامبر گذشته به 34 درصد رسیده است.
مقامات سامسونگ در این باره می گویند: تسلط سامسونگ بر بازار مایکروویوها در سه سال گذشته نتیجه نوآوری های غول کره ای و همگام شدن با نیاز های مشتریان بوده است.
تغییر سبک زندگی مردم دنیا در سال های اخیر باعث شده تا نه تنها از ابزاری مانند مایکروویو برای گرم کردن مجدد غذا استفاده کنند بلکه حتی برای پخت و پز نیز از آن استفاده می کنند.
حتی سامسونگ از اپلیکیشنی برای ماکروویو های خود رونمایی کرده که بر اساس موادی که در اختیار دارید دستور پخت غذاهای مختلفی را در اختیار تان قرار میدهد و یا به عبارت دیگر به شما پیشنهاد می کند که با استفاده از مواد موجود می توانید چه غذاهایی بپزید.
می توان گفت که برندهای بزرگی در عرصه تولید این دسته از محصولات لوازم خانگی در حال فعالیت هستند تا جایی که تعداد این برندها به بیش از 15 مورد میرسد. اما میزان تقاضا برای مایکروویوهای سامسونگ همچنان در حال افزایش است.