سامسونگ در حال گذراندن روزهای سختی در هند می باشد، حداقل از لحاظ پوشش مطبوعاتی این چنین است. از نیمه دوم سال 2017، گزارشات تحقیقاتی بازار حاکی از کاهش تسلط سامسونگ بر بازار هند بود. حتی بسیاری از گزارشات نشان می دهند، شیائومی با گوشی اخیر خود Redmi که با استقبال زیادی مواجه شد، به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در هند شناخته شده است.
با این وجود، سامسونگ تاکنون این گزارشات را رد کرده و ادعا می کند همچنان با اختلاف قابل توجهی پیشتاز بازار گوشی های هوشمند در هند می باشد. برای تایید این ادعا، سامسونگ مرتبا به آمار سهم بازار یک کمپانی تحقیقاتی آلمانی به اسم GFK اشاره می کند که سامسونگ را همچنان در صدر قرار داده است. مهاندیپ سینگ، معاون ارشد بخش تجارت موبایل در سامسونگ هند نیز چنین ادعایی را تایید می کند.
به گفته سینگ، سامسونگ برنامه ویژه ای برای هند در نظر دارد و کاملا برای رقابت با برندهای چینی آماده است. همچنین اضافه کرد، سامسونگ قصد ندارد تنها با کاهش قیمت ها در این رقابت پیروز شود. در رابطه با پیشتاز بودن سامسونگ در بازار هند نیز اعلام کرد، این کمپانی نه تنها در بخش پرچمداران بلکه در تمام گروها برتر است و این روند ادامه خواهد داشت.
تسلط سامسونگ بر بازار پرچمداران در هند
طبق آخرین آمار و ارقام از کمپانی GFK، سامسونگ موفق به کسب 49.2 درصد سهم بازار از گروه پرچمداران در نیمه اول سال 2018 شده است. سامسونگ بین ماه آپریل 2017 تا مارچ 2018، موفق به کسب 55.2 درصد سهم بازار در هند شد. این کمپانی فقط در ماه مارچ که احتمال دارد به دلیل فروش گوشی های گلکسی اس 9 بوده باشد، 58 درصد سهم بازار را به دست آورد.
در حالی که آمار GfK ممکن است صحت داشته باشد، مهم ترین تهدید سهم بازار سامسونگ در هند از طرف تولید کنندگان چینی مربوط به گوشی های مقرون به صرفه و میان رده می باشد. شیائومی، رقیب سامسونگ در هند با گوشی Redmi موفقیت قابل توجهی در بخش گوشی های مقرون به صرفه کسب کرده است. شیائومی به دلیل فروش بالایش در سه ماهه اول سال 2018، توسط بسیاری از ردیابان فروش بازار نظیر IDC، پیشتاز بازار هند شناخته شد.
با این وجود، سامسونگ این گزارشات را نقض می کند و مدعی است دیتا به دست آمده از کمپانی GfK تصویر درست تری از فروش حقیقی ارائه می دهد.