سامسونگ همواره به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تولید تلویزیون و به ویژه تلویزیون هایی با صفحه نمایش گسترده مطرح بوده است. تلویزیون های دارای صفحه نمایش بزرگ، یکی از پرفروش ترین انواع تلویزیون هستند.
در بازارهای جهانی نیز گرایش فراوانی به تلویزیون های دارای صفحه نمایش بزرگ وجود دارد. تحقیقات نشان داده اند که اندازه تلویزیون ها از سال 2016 به بعد به بیش از 40 اینچ رسیده است. پیش بینی شده که اندازه این صفحه نمایش ها در بازارهای چین و آمریکا به 50 اینچ هم برسد. فروش تلویزیون های صفحه بزرگ، نیمی از فروش کل بازار را در سال گذشته تشکیل داده است.
تلویزیون های UHD سامسونگ، حدود 1.5 برابر بزرگتر از تلویزیون های FHD هستند. تفاوت این دو بیشتر در رزلوشن تصویر است. رزلوشن تلویزیون UHD سامسونگ حدود 8 برابر بیشتر از تلویزیون HD سامسونگ و 4 برابر تلویزیون FHD است. به عبارت دیگر، تعداد پیکسل ها در تلویزیون های UHD بسیار بیشتر از تلویزیون های HD و FHD است.
به همین دلیل است که بینندگان تلویزیون شاهد تصاویری واضح با رنگ های روشن هستند که در تلویزیون های UHD، همانند تصاویری واقعی به نظر می رسند که چشمان بیننده را به راحتی خسته نمی کنند.
سامسونگ نیز به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تلویزیون های دارای صفحه نمایش بزرگ، سهمی بزرگ از بازار را به خود اختصاص داده است. برای مثال بیش از 47.6 درصد از فروش تلویزیون های 60 اینچی یا بالاتر، به تلویزیون های سامسونگ اختصاص داشته است. سامسونگ امسال نیز بعد از معرفی مدل های تلویزیون 49، 55، 65 و 75، قصد دارد تا تلویزیون های UHD 82 اینچی را وارد بازار کند.
سامسونگ همچنین از تلویزیون های QLED 65 و 55 اینچی و پس از آن از مدل 75 اینچی نیز رونمایی کرده است.
سامسونگ قصد دارد در ماه آگوست از تلویزیون های QLED 88 اینچی، رونمایی کند که به عنوان پیشگام تلویزیون های صفحه بزرگ در بازار تلقی می شود. تلویزیون های صفحه گسترده سامسونگ، از همه رقبا پیشی گرفته اند.