جدیدترین خبرها و گزارشات منتشر شده در روزهای اخیر حاکی از آن هستند که سامسونگ نه تنها بیشترین سهم از بازار تلویزیون های پیشرفته را در اختیار دارد بلکه این میزان مشارکت در حال افزایش است. این امر به ویژه در مورد کشورهای اروپایی و آمریکایی صدق می کند. شاید یکی از این دلایل، شبکه های وسیع توزیع محصولات سامسونگ در سراسر دنیا باشد.
جدیدترین خبر منتشر شده توسط SamMobile نشان میدهد که سهم سامسونگ از بازار تلویزیون های پرمیوم در ایالات متحده آمریکا و در ماه آگوست به بیش از 34 درصد رسیده است. این در حالیست که برندهای دیگر نظیر ال جی علی رغم رونمایی از سری جدید تلویزیون های OLED، تنها 15 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.
برندهای دیگر مانند سونی نیز با در اختیار داشتن 11 درصد از سهم بازار، در جایگاههای بعدی قرار گرفته اند. پیش بینی می شود که سهم سامسونگ از بازار تلویزیون های پرمیوم در ماههای آینده به بیش از 50 درصد برسد.
سامسونگ در نظر دارد ماههای آتی از مدل های جدیدی از تلویزیون های MicroLED رونمایی کند و در بازار تلویزیون های 75 اینچی نیز جایگاهی قوی دارد.
سهم سامسونگ از بازار تلویزیون های 75 اینچی در سال گذشته، 43 درصد بوده در حالیکه این رقم در سال جاری به 57 درصد رسیده است.
به نظر میرسد که استراتژی سامسونگ برای تلویزیون های پرمیوم به ویژه در ایالات متحده آمریکا به خوبی عمل می کند. استفاده از رزولوشن 8K و وضوح تصویر 4000 بیتی، یکی از شگفتی هایی است که سامسونگ وارد دنیای تلویزیون ها و لوازم خانگی کرده است.
استفاده از این تکنولوژی ها به نوبه خود تاثیر فوق العاده ای در ارتقای کیفیت صدا و تصویر دارد. از طرفی پردازنده کوانتوم 8K می تواند محتوا را از منابعی ماند HDMI و USB، تشخیص داده و ارتقا دهد.
به این ترتیب سامسونگ نه تنها با تولید پیشرفته ترین تلویزیون های پرمیوم بر بازار تلویزیون ها تسلط دارد بلکه این سهم خود را روز به روز افزایش میدهد.